Bilim

Otostopla Gürcistan’a Seyahatim ve İçine Düştüğüm Ortodoks Evlilik

Bir önceki yazı olan “Otostop ile Türkiye’yi Gezmeyi Tamamladım!” başlıklı yazıya, bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz. Otostopla Gürcistan’a seyahat denilince insanın aklına öyle süper bir program gelmediğinin farkındayım, ben de süreç içerisinde zaten hayalle yola çıkanın gerçekle imtihan edildiğine tanık oldum. Bu yazı bir ders ya da mesaj içermiyor, sadece yaşadıklarımı olduğu gibi aktarmaya çalıştım.

Yola Çıkışımız

Kardeşimin sağlık durumu artık bütün ailemizin üzerine karabasan gibi çökmeye başlamıştı. Bu dönem içerisinde de Kelsey aileme ve bana destek vermek adına Türkiye’ye gelmeyi teklif etti sağ olsun. Mayıs civarı da Samsun’a gelmeyi başardı. Kısa süre sonrasında da kardeşimin sağlık durumu ile ilgili gelişmeler gün yüzüne çıktı ve düşündüğümüz gibi bir olumsuzluk olmadığını, sadece diyabet ve skolyoza bağlı kısmi bozuklukların meydana geldiğini keşfettik. Biz de Kelsey ile bir karar vermek zorundaydık; 2,5 ay daha buradaydı ve yapacak bir eylem bulmamız gerekiyordu. Bütçemiz kısıtlıydı ve planlarımızı birbirimizi tanımaya ya da gezerek Türkiye’yi görmeye göre planlayacaktık. Sonunda kararımızı Türkiye’yi görmeye ayırmaya karar verdik.

anil-kelsey
Anıl Kölmük, Kelsey Reinertson sohbet ederken.

Başta da dediğim gibi bütçemiz kısıtlı olduğu için ilk adımı Decathlon’a giderek çadır, mat ve diğer ekipmanları satın aldık. Ardından yol güzergahını belirlemeye koyulduk. Tabi ne kadar belirlersek belirleyelim yol içerisinde planlarımızın değişeceği aşikardı. Yola çıkmamızdan önce Samsun Atakum sahilinde yürüyüş yaparken sırtında çantalarıyla iki gezgine rastladım. Bülent Eren ve Çağlar ile karşılaştım. Hemen daldım konuya: Selam arkadaşlar, biz de gezmek istiyoruz. Sağ olsunlar o akşam bolca sohbetle bütün otostop sırlarını ve gezi mantığını bize aktarmayı başardılar. Hatta o kadar iyi anlaştık ki Bülent’e yolda bize katılmasını teklif ettim. O da kırmadan kabul etti. İki gün kadar sonra Samsun Canik kavşağından Trabzona doğru elimizi kaldırdık. Ben 1.90 boyundayım, Kelsey 1.80 civarında, Bülent de tahmin ediyorum ki 1.80 civarında. Üçümüz de turistliğin zirvesine doğru kendimizden büyük çantalarla hareket ediyorduk. Çok geçmeden ilk arabamıza bindik.

masada-oturan-arkadaslar-kadeh-kaldiriyorlar
Samsun’da bir kafede buluşma gerçekleştirdik.

İlk Otostop ve Trabzon

Yalan yok, ilk arabaya bindiğimde ne konuşuruz ne ederiz diye çok düşündüm ama çok geçmeden bu endişelerim kayboldu. Bolca sohbet ve muhabbet ile Trabzona kadar yol arkadaşlığımız devam etti. Trabzon’a geldiğimizde saat akşam 17:00 civarıydı. Kamp yapabileceğimiz düzgün bir yer bulmaya ve sabah erken saatlerde hareket etmeye karar verdik. Kamp yapacağımız alana da otostop çekerken, bizi Levent isminde biri aldı. Kendisi Tekel bayii işletmecisi olarak sık sık Gürcistan’a gidip dönen birisi. Tabi gidiş amacı, seks turizmi ve kumar oynamak. Her neyse bizi güzel bir sahil bölgesine götürdü ve çok geçmeden oraya çadırlarımızı kurduk.

Tabi gece ateşler yakıldı, patatesler haşlandı. Kafamda sağlıklı beslenerek tatil boyunca kendimi korumak geçiyor. Ama ne mümkün… İlk geceden beyaz şaraba kitlendik. Akşam tabi ki sevişmek istedim, ancak Kelsey kendini güvenli hissetmediği için bu girişimim de elimde patladı.

Sabah kalktığımızda planları gözden geçirdik; Trabzon’a dönebiliriz ya da  Rize’ye gidebiliriz diye düşündük. Fakat ilk elimizi kaldırdığımızda duran araba Gürcistan plakalı bir araba olunca, planlar sekteye uğradı biz de doğrudan Gürcistan’a yola çıktık. Zannediyorum ki 3 saat içinde de Sarp sınır kapısına varmayı başardık. Sınır kapısından geçmemizin ardından Batum’a ulaşmamız tahmini otuz dakika kadar sürdü. Gittiğimizde de bulduğumuz ilk restoranta saldırdık. Gürcü mutfağı ve Karadeniz mutfağının ne kadar yakın olduğunu anladığım anda hem rahatladım hem de biraz hayal kırıklığı yaşadım. Bira fiyatlarını görünce birkaç taneyi su niyetine yuttum.

Friendly Hostel Batumi

Kamp konusunda orada olan kişiler Batum merkezde hostel’e gitmemizin daha akıllıca olduğu konusunda bizi uyardılar. Sahil bandında kamp yapmaya izin verilmiyormuş zaten. Biz de alternatif rota aramak yerine hostele gitmeye karar verdik. Yalnız adresi bulmakta o kadar güçlük çektim ki, dikkat dağınıklığımın ne kadar yüksek olduğunu ve adres referansları konusunda kültürel bir zeka biçimi olduğunu fark etmem çok geç olmadı. Gittiğimizde hostele pazarlık sünnettir kafasıyla Gürcistan göçmeni olduğumu ve ailemin soy ismini onlarla paylaştım. Hostel sahibinin de benimle aynı soydan geldiğini keşfetmemizle biz ufak bir şok yaşadık.

Kaldığımız ilk akşamın gecesinde baya eğlendik ve adam her akşam yemek yemek için yanlarına gelmemi rica etti. Hiç para ya da başka bir şey sormadan hemde. Ben de neden olmasın dedim. Ertesi gün Batum’da sahil tarafında bisiklet sürdük, birkaç mekana gittik, Bülent ile bir yerde ayrıldık ve sonra tekrar buluştuk. Bülent ilk gittiğimiz restorant da olan kız ile buluştuğunu öğrendim. İçimden kız ile cinsel bir deneyim yaşama ihtimali olmadığını bilsem de iyi şanslar dedim. Akşama doğru Kelsey ile tartıştık. Bilmediğimiz bir ülkede kavga etmek gerçekten korkunç bir deneyim, sonunda Kelsey ve Bülent dışarı çıktılar eğlenmek için ben de uyumayı tercih ettim. Onlar baya eğlenmişler ancak kızlar hostele geldiğinde resepsiyonist Bülent’den yanında olan kızların parasını almış.

Gürcistan’da Evlilik

Ertesi gün biraz dinlenerek geçmesinin ardından akşama doğru hostel sahibi Iraklı tekrar padişahlara yakışır bir sofra kurarak bizi misafir etti. Bana oğlu olup olmayacağımı sordu. Ben de neden olmasın dedim. Beni Kelsey ile evlendirmek istediğini söyledi. Alkolün verdiği yetkiye dayanarak kabul ettim. Kelsey’i bu konuda çekimser yaklaşıyordu ama dinlemem gerekirdi.

Adam açıkça bana şunu sordu “Benim oğlum olur musun?” dedi. “Tamam” dedim. O an çok duygusaldı ve çok ileri gidemedim, alkol tabi hırla ilerliyor. Sonra dedi ki “Ben sizi bu kız ile evlendirmek istiyorum”. Bir saniye için ayılıp durum analizi yapmam gerekirdi, yapmadım. Tamam dedim. Kafam ölümüne güzeldi, ve fazla gaza geldiğimi kabul ediyorum. Ertesi sabah Iraklı kapımızı alacaklı gibi vurarak elinde olan damatlığı gösterip hadi evleniyorsunuz dedi. Ben büyük bir şok yaşadım. Elinde olan gelinliği Kelsey’e vererek bizi yanında sürüklemeye başladı. Arabayla önce pantolon diktirdik ve ardından kiliseye doğru yola çıktık. Iraklı bize sürpriz yapmak için hostel’da konaklama yapan herkesi davet etmiş. Hatta bizim daha önce karşılaşmadığımız birkaç Türk gezgin de bize katılınca olay tadından yenmez bir organizasyona dönüştü.

Anıl ve Kelsey Gürcistan Evlilik
Gürcistan geleneksel evlilik kıyafeti.

Gecesinde tabi eğlence devam etti, Kelsey bir noktadan sonra yorularak yatmak için odaya geri döndü. Ben de misafirlere ve Iraklı’ya ayıp olmaması için biraz daha kalmak istedim. Orada konaklama yapan Türk’lerden biri ismini ve resmini sizinle üzülerek paylaşamayacağım, odaya girerek Kelsey’in sarhoş olmasından istifade etmeye çalıştı. Iraklı, Kelsey ve bize özel bir oda vermişti ve odanın içine giren adam Kelsey yatarken yanına yatmış. Kelsey’in çığlıklarıyla adama saldırdım. Polis geldi, polise de saldırdım. O gece Bülent ben sinir krizi geçirdikten sonra olaylardan habersiz şekilde yanımıza geldi. Hostelin olduğu sokak karışmış, diğer hostellerin resepsiyonları da dışarıya çıkmış ve ben yerde yatarken Bülent benim alkol krizi geçirdiğimi zannetmiş. O hengamede ona da sadırdım sonradan çok pişman olsam da. Sonucunda ertesi gün ayrılarak Samsun’a geri yola çıktık. O gün yaşananlar benim için gerçekten büyük bir travma oluşturdu.